Title
|
مطالعه عددي اثر همزمان جرم سوخت ديزل پيش پاشش و هندسه كاسه پيستون در يك موتور RCCI با سوخت گازسنتز/ديزل
|
Type
|
Presentation
|
Keywords
|
RCCI ،كاسه پيستون، پيش پاشش ، پاشش دومرحله اي، گازسنتز
|
Abstract
|
اين تحقيق عددي به اثرهاي همزمان ميزان پيش پاشش سوخت (10%،20%و30%) و شكل كاسه پيستون (مقعري- كم عمق عريض) در يك موتور ديزل سنگين غيرجاده اي در شرايط احتراق اشتعال تراكمي واكنش كنترل شونده و در سه حالت احتراق ديزل خالص، احتراق ديزل-گازسنتز20% و ديزل-گازسنتز40% مي پردازد. شبيه سازي ها با استفاده از نرم افزار ديناميك سيالات محاسباتي كانورج انجام شده است . جهت انجام شبيه سازي هاي احتراق از الگو احتراق SAGE به همراه يك ساز وكار سينتيك شيميايي كه شامل 72 گونه و360 واكنش بوده، بكارگرفته شده است. نتايج نشان داد در حالت احتراق ديزل-گازسنتز40درصد و بكارگيري هندسه كاسه پيستون كم عمق عريض، در مقايسه با ساير حالت هاي احتراق، كمترين ميزان نرخ افزايش فشار داخل سيلندر مشاهده شده است. همچنين در اين حالت احتراق كمترين ميزان انتشار اكسيدهاي نيتروژن (20 درصد پيش پاشش-96/23 گرم بركيلوگرم سوخت)، ذرات معلق (10درصد پيش پاشش- 033/0گرم بر كيلوگرم سوخت) و هيدروكربن هاي نسوخته (30 درصد پيش پاشش- 3/0گرم بر كيلوگرم سوخت) مشاهده شد كه كمتر از حالت كاركرد ديزل پايه (اكسيدهاي نيتروژن 25/45 گرم بر كيلوگرم سوخت، ذرات معلق 43/0 گرم بر كيلوگرم سوخت و هيدروكربن هاي نسوخته 507/0گرم بر كيلوگرم سوخت) است.
|
Researchers
|
bahram jafari (First researcher) , Mojtaba Ebrahimi (Second researcher)
|