مشخصات پژوهش

خانه /طراحی و اجرای پیل سوختی نمک ...
عنوان طراحی و اجرای پیل سوختی نمک زدای زیستی با هدف تولید الکتریسیته، تصفیه بیولوژیکی پساب و شوری زدایی آب به صورت همزمان
نوع پژوهش پایان‌نامه
کلیدواژه‌ها پیل سوختی نمک زدای زیستی، تولید الکتریسیته، تصفیه پساب، شوری زدایی آب
چکیده امروزه نیاز به انرژی، آب و غذا از موضوعات چالش برانگیز جوامع توسعه یافته و در حال توسعه می باشد. پیل سوختی نمک زدای زیستی یک فناوری نوظهور است که توانایی نمک زدایی آب شور، تولید الکتریسیته و تصفیه پساب را به طور همزمان انجام می دهد. عوامل مختلفی بر عملکرد کلی این فناوری تاثیر گذارند و عملکرد این فناوری بطور قابل توجهی تحت تاثیر تلقیح باکتریایی در تعامل با سایر عوامل قرار دارد و تنش نمکی ایجاد شده حاصل از فرایند نمک زدایی با اثر مهارکنندگی بر تلقیح باکتریایی، عملکرد این فناوری را محدود می کند. این تحقیق بر روی مطالعه ی اثر تلقیح دوتایی شوانلا اونیدنسیس MR-1 بر عملکرد کلی فناوری و مقایسه آن با تلقیح خالص شوانلا اونیدنسیس MR-1 متمرکز است. گونه های باکتریایی اشرشیا کلی، باسیلوس سوبتیلیس، استافیلوکوکوس اورئوس و سالمونلا تیفی موریوم در کشت دوتایی با شوانلا MR-1، اثر ترکیب و غلظت سوبسترا بر کشت دوتایی و همچنین اثر تخلخل الکترود آند بر کشت دوتایی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. در ادامه با استفاده از روش پاسخ سطح و طرح مرکب مرکزی، آزمایشی با در نظر گرفتن غلظت لاکتات، غلظت استات و شوری آب شور ورودی طراحی خواهد شد. بهینه یابی سیستم با در نظر گرفتن پاسخ های ولتاژ مدار باز سیستم، نرخ نمک زدایی، توان خروجی و حذف اکسیژن خواهی شیمیایی انجام خواهد گرفت. شرایط بهینه با هدف به حداکثر رسانی شوری آب شور ورودی و افزایش عملکرد نمک زدایی محاسبه خواهد شد.
پژوهشگران حسین یزدی دهنوی (دانشجو)، هاجر رجایی لیتکوهی (استاد راهنما)، مجتبی رنجبر (استاد مشاور)، عذرا قوامی (استاد مشاور)، مصطفی گواهی (داور)، سمیه رهایی (داور)