Title
|
ارزيابي تأثيرهاي همزمان راهبردهاي پاشش دو مرحله اي ديزل و هندسه كاسه پيستون بر مشخصه هاي احتراق ، تشكيل آلايندگي و عملكرد در يك موتور اشتعال تراكمي واكنش كنترل شده(RCCI)
|
Type
|
Thesis
|
Keywords
|
RCCI، گازسنتز، شكل كاسه پيستون ، پاشش دومرحله اي، آلايندگي ، عملكرد
|
Abstract
|
موتورهاي ديزل سنگين نقش مهمي را در حمل و نقل و واحدهاي توليد توان دارند. در حال حاضر توسعه استانداردهاي زيست محيطي براي كاهش انتشار گازهاي آلاينده از اين موتورها ،توسعه آنها را با محدوديت هاي همراه كرد.استفاده از گاز سنتز به عنوان سوخت در موتورهاي ديزلي به عنوان گزينهاي مناسب براي كاهش انتشار گازهاي آلاينده ومقابله با بحرانهاي انرژي در دسترس است.اما به دليل بالا بودن دماي خود اشتعالي گاز سنتز (به طور معمول بالاتر از 500 درجه سانتيگراد) اين سوخت را نميتوان با احتراق اشتعال تراكمي رايج محترق نمود.يك روش پيش روبراي استفاده از گاز سنتز در موتور اشتعال تراكمي بكارگيري آن در احتراق دوگانه سوخت است، در اين روش براي احتراق گاز سنتز از سوخت ديزل براي آغاز احتراق استفاده ميشود.انگيزه اصلي در استفاده از گاز سنتز و ساير سوخت هاي گازي در موتورديزل،جايگزين كردن اين سوخت ها با سوخت ديزل است تا در نتيجه هزينه هاي تأمين سوخت كاهش يافته،ميزان انتشار اكسيد نيتروژن و ذرات دوده به حداقل برسد و همزمان راندمان عملكرد موتور افزايش يابد.تحقيقات زيادي در مورد استفاده ازسوخت گاز سنتز درحتراق دوگانه سوز ديزل-گازسنتز در موتور اشتعال تراكمي موجوداست.پايان نامه حاضر به بررسي همزمان تأثيرات پيش پاشش سوخت ديزل، تقسيم بندي جرم سوخت ديزل بين دو مرحله پاشش، شكل كاسه پيستون (مقعري-كم عمق عريض) و بكارگيري سوخت با واكنش پذيري پايين گازسنتز (به ميزان20و40درصدكل انرژي سوخت در هر چرخه) بر عملكرد و انتشار آلايندگي دريك موتور ديزل سنگين غير جاده اي با احتراق اشتعال تراكمي واكنش كنترل شونده(RCCI) باسوخت ديزل گازسنتز مي پردازد.اين تحقيق با استفاده ازنرمافزارديناميك سيالات محاسباتي كانورج انجام شده است. جهت شبيه سازي احتراق از الگوي احتراق SAGE به همراه يك سازوكارسنتيك شيميايي كه شامل 72 گونه و360 واكنش بوده، بكارگرفته شده است.
|
Researchers
|
Mojtaba Ebrahimi (Student) , bahram jafari (Primary advisor)
|