Research Info

Home \اصالح الکترود کاتد با استفاده ...
Title اصالح الكترود كاتد با استفاده از نانوكامپوزيت فوتوكاتاليستي بر پايه كوانتوم دات به منظور كاهش كروم شش ظرفيتي توام با توليد الكتريسيته در يك سيستم پيل سوختي ميكروبي
Type Thesis
Keywords پيل سوختي ميكروبي پشتيباني شده با نور، تصفيه پساب، نانوذرات فوتوكاتاليست، گيرنده الكتروني، كاهش
Abstract امروزه مصرف روزافزون سوختهاي فسيلي غير قابل تجديد منجر به چالش جهاني انرژي شدهاست. از طرفي تغييرات آب و هوايي و آلودگيهاي زيست محيطي ناشي از اين سوختها نيز مسالهاي بسيار مهم ميباشد. بنابراين جهان در جستجوي انرژيهاي تجديدپذير جايگزين ميباشد. مكانيسم پيل سوختي ميكروبي يك فنآوري جذاب است كه ميتواند ضايعات را به طور مستقيم به يك انرژي قابل استفاده مانند برق تبديل كند. پيل سوختي ميكروبي در توانايي خود براي استفاده از باكتري به عنوان كاتاليزور براي تبديل انرژي شيميايي به انرژي الكتريكي بدون نياز به احتراق بسيار منحصر به فرد هست. در نتيجه اين توانايي، آن را به يك تكنولوژي سبز تبديل كردهاست. تاكنون بسياري از فنآوريها، براي درمان آلودگيهاي موجود در پسابها مورد استفاده قرار گرفته است. اخيرا توسعه روشهايي براي بكارگيري فوتوكاتاليستها در فرايند تصفيه پساب به عنوان يكي از چالشهاي علمي مورد توجه بسيار قرار گرفته است. براي ترويج كاربرد عملي پيل سوختي ميكروبي در درمان فاضالب، فوتوكاتاليستها را ميتوان به پيل سوختي ميكروبي معرفيكرد و به عنوان كاتاليزور مورد استفاده قرارداد. فوتوكاتاليستها ميتوانند از انرژي نور براي انجام واكنش در پيل سوختي استفاده كنند. سلولهاي سوختي ميكروبي پشتيباني شده با نور به عنوان يك روش پايدار براي تخريب آلودگي در حضور نور، توام با توليد همزمان برق ظاهر شدهاند. هنگامي كه سلولهاي سوختي ميكروبي معمولي توسط نور پشتيباني ميشوند، توان توليدي را بيش از آنچه كه تنها با واكنش تاريك امكان پذير است افزايش ميدهند. نانوذرات فوتوكاتاليستي، موادي با خواص نوري و الكترونيكي منحصر به فرد هستند كه اخيرا توجه بسياري را به خود جلب كردهاند. در سالهاي اخير، با توجه به خواص منحصر به فرد نوري و الكترونيكي، اين مواد در بسياري از كاربردهاي بنيادي و صنعتي مورد استفاده قرار گرفتهاند. تخريب فوتوكاتاليستي آاليندهها براساس كامپوزيتهاي نانوذرات فوتوكاتاليستي در سيستم يك پيل سوختي ميكروبي پشتيباني شده با نور ميتواند روشي نوين در فرايند تصفيه پساب محسوب شود.
Researchers Elahe Fallah (Student) , Mohsen Ghorbani (Primary advisor) , Mostafa Rahimnejad (Primary advisor) , mohammad soleimani lashkenari (Advisor)